קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






ברוך שיפרין


תאריך לידה: 07/11/1902 ז' מרחשון תרס"ג
תאריך פטירה: 25/08/1980 י"ג אלול תש"ם
בן קיילה ויצחק
בן 78 במותו.
מקום לידה: רוסיה
מקום קבורה: בית הקברות כנרת  שורה: 18  מספר: 21
שנת עליה: 1926
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



ברוך שיפרין נולד בעיר קרצ'ב, ברוסיה הלבנה. אביו היה שוחט ומומחה לעשיית דיו, מקצוע שהקנה לו זכות לגור באזור שהיה אסור ליהודים להתיישב בו.

עד גיל 15 למד בבי"ס עירוני, כי בשל יהדותו לא התקבל לגימנסיה. לאחר המהפכה ברוסיה בשנת 1917 תקבל לגימנסיה ובשנה אחת עבר שתי כתות. לאחר מכן למד חקלאות בחארקוב, בבריאנסק ובאוניברסיטה בלניגרד.

באוניברסיטה היה פעיל ב"החלוץ" ובתנועת ציונים סוציאליסטים. בגלל פעילותו הציונית גורש מהאוניבריטה, ומאז היה מבוקש ע"י המשטרה החשאית. בשנת 1926 הצליח, לאחר הרפתקאות קשות, להגיע לארץ. שנתיים עבד בפתח תקווה בפרדסים ובמשתלות הדרים ופרחים בתנאי חיים קשים מאוד ובשנת 1928 הגיע לכנרת.

54 שנים תמימות עבד ברוך בפרדס. ניהל ופיתח את הענף, הוכיח את עצמו כאיש אדמה וכמדען במטע ההדרים ובחקלאות. שיתף פעולה עם מוסדות מחקר ואנשי מדע בבעיות קרקע, אקלים, הבשלת פרי, שיווק וייצוא.

שנים רבות הקפיד לרשום בדייקנות את שינויי מזג האויר והמשקעים בתחנה המטאורולוגית שהקים. מתוך התעניינות בהשפעות מזג האקלים על החקלאות גילה את הקשר בין גורמי האקלים, זמני ההשקייה וכמויות המים, ובין הבשלת פרי ההדר. גילוי זה הביאו להישגים מרשימים בחיזוי הבשלת פרי האשכולית באיזורי הארף השונים. חיזוי זה היה חשוב לויסות יצוא הפרי לחו"ל.

בשנותיו האחרונות , כשהוחלף בריכוז הפרדס, התמסר לעבודות הגיזום בפרדס.

מלבד עבודתו החקלאית במשק, היה פעיל בהתאחדות עולי רוסיה ועסק הרבה עינייני קליטה.

הניח אחריו שלושה ילדים: אורה, עוזי ותמר, ואחד עשר נכדים נינה.

 




ברוך שיפרין - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים