קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






אהרן בר (אהר'לה)


תאריך לידה: 14/02/1934 י"א אדר תרצ"ה
תאריך פטירה: 26/06/1973 כ"ו סיון תשל"ג
בן אסתר וברוך
והוא בן 39 במותו.
מקום לידה: תל אביב
חלל מערכות ישראל.
שנת עליה: 0
נסיבות נפילה לחיל: נפל במהלך שירותו הצבאי
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



בן ברוך ואסתר, נולד ביום י"א אדר תרצ"ה (14.2.1935) בתל-אביב. היה ילד ‏ער, עליז וחברותי. סיים את בית-החינוך המשותף בדגניה א', והמשיך את ‏לימודיו בבית הספר התיכון בית-ירח בכנרת. כן למד תקופה מסוימת ‏בבית-הספר המקצועי שליד הטכניון בחיפה. הצטיין בלימודיו ובמיוחד ‏במתמטיקה השתתף בכל פעולות הגדנ"ע ובשיתוף עם החבל הימי לישראל ‏הרבה לשחות ופיתח פעילות ימית ענפה.‏
 
במחצית יולי 1963 התגייס לצה"ל. סיים בהצלחה קורס קציני חי"ר והמשיך ‏להדריך תקופה מסוימת בבית-הספר לקצינים. לאחר שחרורו משרות סדיר ‏חזר לקבוצת כנרת. עבד במסירות בענף הפלחה וכנהג על סמיטריילר. היה ‏קשור לחברי הקבוצה אשר חיבבוהו מאוד. לאחר נישואיו עזב את הקבוצה ‏לצבא הקבע במסלול חדש- שריון. תחילה עבר קורס מפקדי כיתות מרגמות ‏
כבדות ואחר-כך קורס קציני שריון, קורס מפקדי פלוגות ואף קורס צניחה. ‏לאחר מכן עבר קורס קציני אפסנאות מתקדם וצורף למרכז אספקה. בכל ‏פעילותו הענפה זכה להערכתם של מפקדיו על ביצוע מוצלח של משימות ‏שהוטלו עליו. ידע לקשור קשרי ידידות אמיצים עם מפקדיו ופקודיו.
ביום כ"ו ‏בסיוון תשל"ג (26.6.1973) , נפטר רס"נ אהרן בעת שירותו.
הניח אישה ושני ‏ילדים.
הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות בקבוצת כינרת.
במכתב תנחומיו ‏למשפחה כתב מפקדו בין השאר "בעבודתנו המשותפת מצאתי באהרן חבר ‏נאמן ומסור ביותר לעבודה. באהרן התגלמו התכונות הנעלות של מפקד ‏אידיאלי ושל מפקד ורע העושה עבודתו בהשקט ובבטחה. יחסיו עם כל ‏הסובבים אותו היו מצוינים. תפש במהירות וביסודיות כל דבר חדש אשר ‏הוטל עליו וביצע עבודתו על הצד הטוב ביותר".‏
 



אהרן בר - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים

אביבה גורן

 

אני זוכרת את אחי אהרון כילד. יש בינינו הפרש גילים של שבע שנים, וזה הפרש מאוד גדול, לכן המפגשים בינינו, כאנשים מבוגרים, היו די מעטים.

כולם קראו לו אהרל'ה, אבל אני קראתי לו אהרון.

כשאני התחתנתי בשנת 1948, הוא היה עדיין נער ואני נזכרת שהוא היה בין הנערים שברחו מחיפה, שם היו כול הילדים שפונו בזמן המלחמה, כי הוא כבר הרגיש מספיק בוגר כדי לעזור במשק, שהרי כול הבחורים השתתפו אז בלחימה.

אהרון נולד בשנת 1935 בתל אביב, הוא האח הצעיר במשפחה. המשפחה שלנו גרה בהרצליה ואחר כך ברשפון. הגננת שלו בגן ברשפון הייתה אמו של מאיר הרציון.

כשאהרון היה בן 10 עברנו לכנרת, ותשומת הלב הייתה בעיקר נתונה לו כי הוא היה הכי קטן. אני זוכרת שהוא היה בן אהוב במשפחה.

אהרון היה תלמיד מוכשר, ולפני הצבא הלך ללמוד בבית הספר המקצועי שליד הטכניון.

לאחר שחרורו מצה"ל הוא חזר לכנרת ועבד כנהג סמיטריילר והתחבר לקבוצת הנהגים שהייתה כאן אז. לאחר נישואיו, עזב את כנרת והתגייס לצבא קבע.


אני זוכרת שהוא הזמין אותנו, את יהושע ואותי לבקר אותו במחנה ששירת בו ליד תעלת סואץ. אהרון נפטר בעת שירותו הצבאי, ביוני 1973, והניח אחריו אישה ושני ילדים, שיש לי אתם קשר מאוד חזק כל השנים. בנו הצעיר מאוד מזכיר לי אותו.

עם אביבה גורן שוחחה דליה