קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






יהודה ארקינד


תאריך לידה: 05/07/1914 י"ג אב תרע"ד
תאריך פטירה: 20/05/1994 י' אייר תשנ"ד
בן נחמה ושאול
בן 80 במותו.
מקום לידה: לטביה
מקום קבורה: בית הקברות כנרת  שורה: 22  מספר: 11
שנת עליה: 1932
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



,נולד בלטביה, בעיר ריגה, בן למשפחה אמידה, האב סוחר עצים ובעל נכסים מפרנס בכבוד את אשתו ושלושת ילדיו. יהודה הבן האמצעי, גומר את הגימנסיה בריגה ומחליט לעלות לארץ. המשפחה כולה נשארה בריגה ונספתה בשואה.
 
ב - 1932 עולה לארץ, אחרי ששכנע את ההורים כי ביה"ס מקווה-ישראל יעניק לו תואר אגרונום. אחרי שנת לימודים אחת הוא עוזב את מקווה-ישראל ונודד עם חברו הטוב אברשה יוגב בין קיבוצים שונים במטרה להיקלט בקיבוץ.
 
ב - 1934 הם מגיעים לכנרת ובונים את ביתם כאן. כל חייו הוא עושה מאמץ להסתגל לעבודה גופנית. שנים רבות עבד במספוא, היה פעיל מאוד בחברה. אהב שירה ומוזיקה, השתלבו בו חיי הרוח והכלכלה של החיים הקיבוציים, ב - 1936 נשא את קיסיה לאישה, אותה הכיר בכנרת, מחבורת הרמת-גנים, הקימו משפחה וגידלו את חמשת ילדיהם.
במלחמת השחרור 1948 הוא משתתף בקרבות "צמח" ומשמר הירדן, בקרב הקשה הזה הוא נפצע, וחולץ ע"י חבר מקיבוץ שריד, אותו הכיר ונפגש רק לאחרונה.
 
ב - 1955 היה פעיל בוועדה שעסקה בהקמת ביה"ס העממי בכנרת. מ - 1960 עד 1967 הוא מכהן כגיזבר הקיבוץ. הוא חבר במזכירויות כנרת, נבחר לשמש ציר ולייצג את כנרת בוועידות תנובה, בוועידות התנועה והמפלגה. נבחר לוועדת חברים ועוסק רבות בענייני חברים מחוץ לתפקיד רשמי. פעל בעניין השילומים מגרמניה לחברי כנרת. עסק בשיקום קיבוץ אלומות והיה חבר בוועדת הביקורת האזורית.
 
ב - 1971 נבחר לגזבר בפעם השניה, לאחר שעבד במכון החליבה כשנה. ביחד עם הגזברות נחלץ לעזור בקליטת עולי רוסיה ועסק בכך רבות עד שנתו האחרונה. ב - 1977 נפטרה קיסיה אשתו אחרי מחלה קשה. ב - 1978 יוצא להיות גזבר "צמח" מפעלים אזוריים עמק-הירדן עד 1985.
למרות תאונה שהייתה לו ומצב בריאות לא שפיר, הוא נכנס לעבוד במכון החליבה, מתמיד בכך עד כמעט יומו האחרון. היה מפעילי מועדון הזמר של עמק-הירדן עם שרה'לה שרון, בהנאה רבה השתתף בכל המפגשים.
משנת 1971 ועד 1990 הוא מלמד ומעלה את בני-המצווה בכנרת ובעמק לתורה, מפעל חיים מחוץ לשעות העבודה.
זמן קצר שהה ב"בית-הדר" ונפטר בשנתו.
השאיר אחריו את ילדיו נעה, שאול, דבורה והתאומים נטע ואמיר, ואתם חתנים וכלות ו - 17 נכדים
 



יהודה ארקינד - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים