קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






אהרון ליבל


תאריך לידה: 26/06/1924 כ"ד סיון תרפ"ד
תאריך פטירה: 31/01/2000 כ"ד שבט תש"ס
בן ארנה ואלברט-אברהם
בן 76 במותו.
מקום לידה: אוסטריה
מקום קבורה: בית הקברות כנרת  שורה: 43  מספר: 3
שנת עליה: 1941
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



אהרון ליבל נולד באוסטריה, בעיר וינה. היה בן יחיד להוריו. האב פירנס את המשפחה דוחק - עסק בצביעת נוצות לקישוט כובעים. ההורים ניספו בשואה - באושוויץ.
ב - 1939, כשהיה בן 15, יצא להכשרה בדנמרק. במשך שנה וחצי עבד אצל איכרים, לצורך הכשרה חקלאית.
ב -1941 הגיע אהרון לכנרת עם בני ההכשרה, אחר מסע ארוך ברכבת מדנמרק לרוסיה, לתורכיה, לבירות ומשם באוטובוסים הגיעו לארץ. אהרון הגיע לכנרת עם הכשרת הנוער, שנקראה "נוער ד'". כאן נכנס לעבוד בבננות.
ב - 1942 התגייס לצבא הבריטי, השתתף בקרבות אל-עלמיין, טוברוק ובאיטליה. עסק בהובלות ואף העביר פליטים יהודים, ניצולי שואה. 4 שנים שירת בצבא האנגלי.
ב - 1946 חזר אהרון לגרעין שלו, שהקים את קיבוץ נאות-מרדכי. ב - 1948 נשא אהרון לאשה את אביבה, מבנות הגרעין. בנאות-מרדכי נולדה בתם הבכורה, צביה. ב - 1949 חזר אהרון עם משפחתו הצעירה לכנרת. כאן נולד בנם ועוד שתי בנות. אהרון השתלב בעבודה בבננות, בצאן ובמחצבה.
ב - 1950 התגייס אהרון לצה"ל, עם הקמתו. קודם לכן היה גפיר וחבר בהגנה בתפקיד נהג,, הוא ליווה שיירות והשתתף בקרבות הגליל.
ב - 1954 השתחרר מצה"ל. באותן שנים עבד ברפת, בבננות, וזמן ממושך עבד במכבסה. אחרי שאברהם בן-דב נהרג במכון המיןן בירמוך, קיבל עליו אהרון את התפקיד המסוכן והתמיד בעבודה זו במשך שנתיים. כמו כן, עבד ברחיצת הכלים במטבח, כאשר הוכנסה מכונת הכלים החדשה לפעולה ומשם עבר לתפעל את משק-החום, דוד הקיטור למטבח ולמכבסה. כאשר התרופפה
בריאותו, עבר להיות נהג-בריאות.
אהרון התנדב לתיקון רכב במחנות צה"ל, והיה אחרי בעמק הירדן למתנדבים לעזרה במחנות צה"ל. בשנותיו האחרונות היה אחראי על חלוקת הדואר והעיתונים לחברים.
אהרון היה איש טמפרמנטי, הכל עשה בלהט ומהר. היה מאד אינטליגנטי ועסק בפתרונות של תשבצים וחידות ואף הירבה לקבל פרסים על-כך. היה מצוי בכל סוגי התשבצים ופתר גם את הקשים ביותר. חברים רבים נעזרו בו בשטח זה.
מחלה קשה מאד הכריעה אותו מהר, כשהוא עדיין מלא בתוכניות ושאיפות.
השאיר אחריו את רעייתו אביבה, ילדיו - צביה, ארנון, אביטל, אורנה ובני זוגן, ואיתם 7 נכדים.



אהרון ליבל - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים