קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






פנחס אביגדורי (פיני)


תאריך לידה: 19/07/1911 כ"ג תמוז תרע"א
תאריך פטירה: 09/12/1999 ל' כסלו תש"ס
בן אטל ואברהם-זלמן ויגדורהאוז
בן 88 במותו.
מקום לידה: אסטוניה
מקום קבורה: בית הקברות כנרת  שורה: 26  מספר: 12
שנת עליה: 1932
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



,פנחס נולד באסטוניה, בעיר נרווה. היה בן הזקונים ל - 11 הילדים במשפחה שאת חלקם אף לא הכיר, כי נפטרו לפני שנולד. האב היה מחסידי הרבי מלובביץ', והוא נפטר כאשר פנחס היה בן 7 שנים. בגיל 5 התחיל פנחס ללמוד ב"חדר", שם שמע סיפורים ראשונים על ארץ-ישראל. כשהיה בן 13 עברה המשפחה לטלין (עיר הבירה של אסטוניה), שם למד מקצוע והתוודע לתנועה הציונית - "החלוץ". בגיל 16 עבד לפרנסתו ועזר לאמו.
במסגרת התנועה, הגיע להכשרה חקלאית ב"אלטיסמוז'ה", ליד ריגה, שם הכיר את בלה גולדין, רעייתו לעתיד. משם חזר לאסטוניה, להדריך. ב - 1932 עלה לארץ עם הסרטיפיקט הראשון שהגיע. הצטרף מיד לחבריו בקיבוץ "רמת גן" ונבחר להיות נציג הקיבוץ במועצת הפועלים. ב - 1934 הצטרף לקבוצת כנרת, עם כל חבריו מקיבוץ "רמת גן". כאן הקים את משפחתו עם בלה ו - 4 הבנות שנולדו להם.
בכנרת לקח על עצמו את ריכוז הפלחה. עשרות שנים עבד בשדות הפלחה של כנרת, שהשתרעו בדרום ובצפון. בנוסף לעבודה, הצטרף לארגון "ההגנה", וגם בכך עסק שנים רבות, כשהוא מבלה לילות רבים בביטחון, וממעט להיות בחוג המשפחה. ב - 1942 עבר קורס מדריכי נוער והדריך את חברת הנוער בכנרת. בשנות ה - 60 הקים עם צוות חברים את ענף השקדים בסירין, וכן נבחר
לחברות בהנהלת בית-הספר בכנרת.
ב- 1963 נסע לביקור קרובים ברוסיה ונרתם לעזור לעליית יהודי ברית-המועצות, במשך עשרות בשנים. ב - 1965 התחיל לעבוד במפעלים האזוריים של עמק-הירדן, בתחילה בניהול בית-האריזה להדרים ואחר-כך עבר להנהלת-החשבונות של האזור. במקביל, הוא נבחר למזכירות כנרת.
ב - 1873 הוא מתנדב לעזרת ההתיישבות ברמת-הגולן, וכעבור שלוש שנים, הוא נכנס לעבוד בהנהלת-החשבונות של כנרת. בעבודה זו עסק שנים רבות. היה חבר בהנהלת ביה"ס התיכון בעמק-הירדן, "בית-ירח".
כשבריאותו התרופפה, עבר לעבוד עם חבריו הוותיקים ב"חופית - מטקות".
ב - 1993, עבר לעבוד בארכיון הקיבוץ. כאן מצא ענין ושילוב בין יכולת העבודה והטיפול בבלה. כשחש שזכרונו בוגד בו, עזב את הארכיון והסתגר בביתו. כך, עד יומו האחרון.
פנחס היה איש רב פעלים ותחומים. אהב והתמצא במוסיקה, היה איש ספר וקרא הרבה. נהג לכתוב ולהתבטא בעלון כנרת. כתב לזכרם של חברים שנפטרו ועזר רבות בהוצאת ספר על שאול אביגור ז"ל. היה לו חוש הומור, הקשיב ועזר לרבים. היה אוטודידקט, שופע ידע. היה איש משפחה חם ומסור. הבית היה תמיד מלא בחברים ובבני-משפחה. אהב לפנק את הנכדים במעדנים שהכין להם.
השאיר אחריו את בלה אשתו, את הבנות - תלמה, נטע, דליה וניבה, בני זוגם ו - 11 נכדים.
 



פנחס אביגדורי - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים