קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






זאב בן-ארי


תאריך לידה: 26/12/1921 כ"ד כסלו תרפ"ב
תאריך פטירה: 01/06/2000 כ"ח אייר תש"ס
בן רחל ואריה זגר
בן 79 במותו.
מקום לידה: רוסיה
שנת עליה: 1940
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



זאב (וולף זגר) נולד ברוסיה, בעיר קייב, בנם השלישי של הוריו ואח למוטי,שרה וציפורה. בהיותו תינוק, עברה המשפחה לגור עם משפחתה של האם, רחל, בעיר מינסק, שם עברו ימי ילדותו ובגרותו. אביו של זאב, למרות שהוסמך לרבנות, עסק במסחר בין-לאומי. ברשותו היו אוניות גדולות, בהן הביא מכולת לערים וכפרים ברוסיה.
כשזאב היה בן 3, נפטר האב. האם לא יכלה להחליף את האב במסחר והתמקדה בטיפול בילדים - עסקה במכירת בדים בתוך הבית, בשביל הפרנסה. בשנים הראשונות קיבל זאב השכלה בבית, אחר כך עבר ללמוד בבית-הספר תרבות" עממי עברי, בפינסק". בגיל צעיר הצטרף לתנועה הציונית ואף היה חבר בוועד הציוני במלחמת העולם השניה, עבר עם חבריו מהתנועה לוילנה, להכשרה. משפחתו של זאב התפזרה - חלקם הגיעו לארה"ב, אמו ואחיו נספו בשואה.
ב - 1940 הגיע זאב ארצה, במסגרת עלית-הנוער. הוא למד בביה"ס מגדיאל ושם, עם חבריו, גוייס לפלמ"ח ב - 1942. זמן מה היה בחניתה. ב - 1944 הגיע זאב לקבוצת כנרת עם פלוגה ג' של הפלמ"ח. אחרי המלחמה גוייס לצה"ל, שירת במסגרת המילואים שנים רבות.
ב - 1945 נשא את רות וליש לאשה, כאן הקימו את ביתם וכאן נולדו ארבעת ילדיהם.
עוד בהיותו בפלמ"ח, נכנס זאב לעבוד בבננות. הוא השתלב בעבודה ובחברת הוותיקים, ובמשך יותר מ - 45 שנים התמיד לעבוד בענף. זאב היה איש מקצוע מעולה בענף; אשף המפץ והוצאת השתילים. כשהוותיקים "נשרו" מהענף, נשאר זאב לקבל את הצעירים שהצטרפו אליו וללמדם את רזי הענף. שנים רבות היה ענף הבננות הגדול והמוביל במשק החקלאי. רק בריאותו
שהתרופפה, ניתקה אותו ממנו.
זאב היה איש נעים הליכות, אהב להתבדח ולצחוק. כל חייו היה קשור בפעילות בוועדות שונות - ועדת ריהוט, עבודה, חברים, קשישים, בריאות. היה סדרן עבודה ומדריך נוער.
לזאב היה קול טנור נפלא והשתתף במקהלת הקיבוץ. היה שר סולו באירועים, במסיבות ובחגים. אך מעל לכל - היה אב ובעל מסור וחם לרות, לילדים ולכל המשפחה.
בשנת חייו האחרונה חלה קשות, מצבו התדרדר במהירות, עד שנפטר.
השאיר אחריו את רות אשתו, את ילדיו אריאל, יוסיפה, גאולה וגלעד ובני זוגם, 11 נכדים ו - 2 נינים.



זאב בן-ארי - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים

שמואליק חדש 01/06/2000

זאב בן ארי
זכרונות והספד

לפני מספר ימים, ישבנו, חבורה של בני-כנרת בעיר וילנא. העיר בה נולדו הורינו ובה צמחו ובגרו אל התנועה הציונית.
התייחדנו עם זכרם, קראנו מהסיפורים אותם כתבו על עירם האהובה ושרנו את אותם השירים שהביאו עמם משם והיו שרים אותם עמנו.
בין השירים – שיר אחד ויחיד באידיש – איפֶן-פִרְיפִטְשִיק לקחתי עמי קלטת, בה שר זאב את השיר הזה.
ישבתי שם, נרגש ממה שעובר עלינו, כשקולו של זאב, עדין ונעים לאוזן, בוקע אל חלל החדר ואל לבותינו.
קולו הנעים ודמות פניו בשוררו, הם שעומדים לנגד עיני כל הזמן וכך אזכור אותו.
ועוד אזכור. את הימים בהם עזבתי את הגה המשאית והתחלתי לעבוד במטע הבננות. מצאתי שם חבורה של מבוגרים שמאחוריה שנות עבודה וניסיון בענף.
שמואל זמירין, יוסף שפרירי, ישראליק זמירין ושייקה ברקאי. חבורה שצעדיה כבר מדודים וכל אחד מהם מחזיק בידו מכשיר לדילול נצרים בעל ידית ארוכה. והם צועדים, איש בשורתו, שקועים בעבודתם המקצועית, בוררים ובוחנים איזה מהנצרים להשאיר. ובשורה אחת עימהם מצאתי גם את זאב.
צעיר מהם, זריז, אתלטי, אבל כבר בעל-ניסיון ומחזיק את המכשיר ביד אמונה. היו אלה כולם, אנשים שהתמידו כל שנות חייהם ללכת בתלם, לשרת את הענף החשוב הזה וזאב הולך עמם בשורה, עונה ומגשים את הצפיות וקול שירתו נשמע לעתים קרובות בוקע מבין עצי הבננה הצפופים.
כצעיר ממנו בשנים הסתכלתי איך הוא חובר אל הוותיקים, אל אנשי היסוד, בדבקות-בעבודתו ובחלקת אדמתו.
ועוד אזכור. זאב היה פלמ"חניק בפלוגה ג' בכנרת. בגמר השרות הצטרף ונשאר.
מעולם לא שאלתי אותו מה משך אותו להישאר אתנו. אבל מאז אותן שנים אני זוכר אותו כאדם זריז, ספורטאי המפעיל את כישוריו וחבר נאמן בכל מקהלה ששרה. לקולו הצלול, החזק והנעים הייתה תמיד משמעות מרכזית בהופעתה של כל מקהלה. איכות שירתו חיפתה על כל שגיאותינו ותרמה להצלחת ההופעה והחג.
במרוצת השנים התאחדו משפחותינו בקשר של גאולה ופטליק ורבו השמחות אותן חווינו יחד.
הגיעו ימים של מחלה. צר ועצוב היה לראות את זאב באחרית ימיו ואת כאבם של רות, הבנים והבנות. מלאי הערכה צפינו בכל בני המשפחה שהקדישו את כל העזרה ותשומת הלב והקיפו את זאב בהרבה הרבה אהבה.
עתה, באה המנוחה, בא הסוף ובאת, זאב לשכון במקום היפה הזה, באדמת כנרת, ביתך.
נזכור אותך במיטבך – עובד בבננות ושר....
נוחה בשלום