קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






יהושע גורן


תאריך לידה: 13/07/1922 י"ז תמוז תרפ"ז
תאריך פטירה: 21/12/2007 י"ב טבת תשס"ח
בן מאשה ואריה גרצובסקי
85.
מקום לידה: רוסיה הלבנה
שנת עליה: 1945
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



יהושע נולד בעיירה קטנה – הורודישץ, שברוסיה הלבנה היום. בזמן המלחמות בין פולין לרוסיה, עברה המשפחה לעיר ברנוביץ, שם עברה על יהושע ילדותו. בימים עבד עם אביו בנגריה לפרנסת המשפחה, בערבים למד בבי"ס רוסי. עם כיבוש הנאצים, גויס יהושע לעבודת נגרות בשביל הצבא הגרמני, והצליח בכך להביא אוכל למשפחתו שבגטו.

יהושע ברח ליער והצטרף לפרטיזנים. לחם אתם והצליח להציל כמה מבני משפחתו מהגטו, ועוד יהודים רבים. כל האחרים ניספו במחנות ההשמדה.
בסוף המלחמה הוא נפצע קשה ברגלו. לפני שהחלים מהפציעה, נדד והגיע לביתו שבברנוביץ, אך הבית היה תפוס ע"י משפחה פולנית. הוא הגיע לבית-כנסת שמצא בו מיטה חמה, וחודש ימים שכן בו עד שיכול היה להמשיך בדרכו, הוא הגיע לאיטליה,
ב- 1945, עלה על אוניה והגיע לארץ. וישר נכנס לבית-חולים,  כשהגיע לבי"ח בירושלים, קיבל שם טיפול יסודי שבסופו יצא לעצמאות, אך צליעה נשארה בהליכתו. הוא התחיל לעבוד כנגר בנגריה בתל-אביב, שם נפגש עם קבוצת עולים פרטיזנים, ויהושע הצטרף אליהם.
בשנת 1946, הגיע יהושע לקב' כנרת עם חבורת הפרטיזנים. מיד נכנס לעבוד בנגרית הקיבוץ. במשך כל שנותיו עבד בנגרית כנרת, הכין רהיטים למוסדות הקיבוץ, כל הריהוט לחדר האוכל החדש, שנבנה אחרי מלחמת-השחרור, נעשה בנגרית כנרת. לדירות החברים הכין ריהוט סלוני, כונניות ספרים ומזנונים, וריהוט לילדים, ולבתי הילדים והנוער. כל הנגרות למבנים ובניה חדשה בכנרת נעשו בנגריה כשיהושע אחראי על הביצוע והתקנתו. היה אמן במקצועו, עסק בגילוף ועבודת פורניר, הדריך נערים וחברים צעירים והפך אותם לבעלי מקצוע. ניהל את הנגריה במשך שנים רבות, עד שבריאותו מנעה ממנו להגיע לנגריה.
בשנת 1948, נשא יהושע את אביבה ברונשטיין מבנות הקיבוץ לאישה. הם הקימו בכנרת את ביתם וכאן נולדו להם ארבעת ילדיהם.
יהושע היה איש חברה אוהב, בעל חוש הומור,  לא נתן שידעו על מכאוביו ומחלותיו.
אהב מאוד ילדים, והיה מסיע אותם בווספה (שקיבל עקב נכותו) לפי בקשותיהם.
אימץ בפועל את בני אחיה של אשתו כשהתייתמו. אהב להשתתף באירועים ולהופיע.    
שנתו האחרונה הייתה רבת סבל, הלך לעולמו בשקט מבלי להכביד.
 
השאיר אחריו את אשתו אביבה, את ילדיו – מיכל, אריק, עופר, ורד ובני זוגם. 10 נכדים ונינה. 



יהושע גורן - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים

עדנה יצחקי נבון 16/05/2012

יהושוע היה בן דוד של אמי ציפורה ביטנסקי נבון. בילדותי היינו מבקרים כל קיץ בקיבוץ כנרת ואת יהושוע אהבנו מאוד. כילדים התרגשנו לנסוע על הווספה איתו ויהושוע תמיד דאג לנו לערמות של גרעיני חמניות אותם פיצחנו בלהיטות. לא אשכח את בריכת השחיה ואת האירוח אצל יהושוע ז"ל ואביבה תבדל לחיים ארוכים. לא אשכח לעולם את טוב ליבו של יהושוע וכישרונו הרב בעשיית תמונות וקופסאות אומנותיות מעץ שאחת מהן משמשת אותי עד היום לתכשיטי.