קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






יעקב בר זאב


תאריך לידה: 28/05/1913 י"ג אייר תרע"ג
תאריך פטירה: א אלו תשמ"ב
בן סבינה ושמעון - יוסף
69.
מקום לידה: פולין
שנת עליה: 1939



יעקב נולד בפולין, בעירה – דמביציה. את התיכון ולימודי האוניברסיטה, למד בקרקוב. הסטודנטים היהודים סבלו מפרעות האנטישמים – האנדיקים.

בשנת – 1939, עלה יעקב לארץ. בתחילה עבד בסוכנות היהודית. הוא נענה לפנית המוסדות הלאומיים, ומתגייס למשטרה כגפיר (כשוטר אנגלי), ומשרת במשטרת עירון. באותה תקופה התגייס ל"הגנה". לאחר זמן, מונה למתורגמן בבית המשפט העליון בירושלים.
 
בתחילת מאי, 1939 הצליח להעלות את אחותו אווה לארץ, אך את אחיו הצעיר חיים שנשאר עם ההורים בפולין לא הצליח להעלות ארצה, והם נספו בשואה.
בדצמבר 1939, נשא לאשה את לילי, בת למשפחה שבאה מאנגליה ב- 1926.
 
יעקב למד משפטים ב- JERUSALEM LAW CLASSES  של ממשלת המנדט.
עם פרוץ מלחמת השחרור שירת בירושלים. אחרי המלחמה נשלח לחיפה כתובע במשרד המשפטים.
 
ב- 1951 עבר עם משפחתו לגור בטבריה, מונה בה לשופט. אחר-כך מונה לשופט שלום ראשי, לכל אזור הצפון.
בהיותו תושב טבריה, היה מעורה בחיי הקהילה, הקים את מועדון "רוטרי" בטבריה, ויזם הקמת מועדוני "רוטרי" במקומות אחרים בישובי הצפון. נבחר לנגיד "רוטרי" ישראל ב- 1973- 1974.   במסגרת זו, יזם וערך מבצעים שונים לרווחת הציבור.
 
יעקב בר-זאב נפטר ממחלת לב, והוא בן 69 במותו, נקבר ליד הכנרת שכה אהב
השאיר אחריו את אשתו לילי, שלושת ילדיהם עם בני זוגם ו- 5 נכדים.



יעקב בר זאב - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים

שמעון בר-זאב 20/03/2014
אבא היה מדור הנפילים -תודה למשה רוטר על הדברים לכבודו ----אבי עלה לארץ ב1935 והקדיש את עצמו לבנין -----הארץ--הוא היה מדור הנפילים
משה רוטר 13/09/2013

ערב יום הכיפורים,מחשבות רבות עולות במוחי, ובאופן מפתיע ביותר אני נזכר בבן הכיתה שלי שמעון בנו של יעקב בר זאב שופט בית משפט השלום בטבריה עיר הולדתי (1950) דמותו של השופט חקוקה היטב בזכרון ימי נעורי, איש גבה קומה סיער סיבה מתהלך בגאון ברחוב הגליל.... לימים עם סיום כהונת השופט בר זאב עסק בעריכת דין במישרד ביתו ברחוב קפלינסקי .... הגעתי לבקש סיוע בעניין אבי דוד רוטר אזכור לברכה... התבונן בי עו"ד יעקב בר זאב... ונזכר מיד בלילות הדייג ... אותם בילה יחד עם אבי דייג חכה... מדגי הכנרת.... כאשר קראתי על אהבתו של השופט בר זאב לכינרת... בערה בי אש אהבת הימה..... כל שנכתב הנו לכבודו של השופט בר זאב, זכור לי עיסוקו כדבוראי, כאשר הכוורות נמצאות מתחת לעצי האקליפטוס... וזוכות לטיפול מסור כדברי נעמי שמר בשירה "על הדבש ועל העוקץ" שמור נא לי אלי הטוב.... זכור לי היום בו הגעתי למישרד עו"ד הפעם האחרונה בה התראתי עמו נשימתו היתה קשה מאוד, שיעולים תקפו אותו,,, לימים נודע מפי ויויין מזכירתו ,על הילקחו ללא עת של איש יקר בעל הדרת פנים ,תבונה אישיות מיוחדת במחוזותינו.. יהי זכרו ברוך... של השופט יעקב בר זאב... פעמים רבות ישבתי באולם בית המשפט בבניין משטרת טבריה הקשבתי לדיונים... שמעתי פסקי דין מפיו... זו היתה תרבות שונה , תרבות אחרת... סמכות מוקרנת בייחוד לשמו...