קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






יעקב טוביאס


תאריך לידה: 19/08/1907 ט אלול תרס"ז
תאריך פטירה: 24/02/2003 כ"ב אדר א תשס"ג
95.
מקום לידה: צ'נסטחוב, פולין



יעקב נולד בפולין, בעיירה צ'נסטחוב, שרוב תושביה נוצרים קתולים שונאי יהודים. היה הצעיר מבין ששה האחים במשפחה, 4 בנות ושני בנים. את אחותו הגדולה ואחיו לא הכיר, כי עזבו את הבית לפני לידתו. כבר בגיל 5 התחיל לעבוד ולעזור בפרנסת המשפחה. בגיל 7 נראה כנער מגודל, וקיבל עבודה אצל יצרן חבלים, עבודה קשה אבל זיכתה אותו בככר לחם מדי יום, אותה הביא למשפחה.

ביוזמתו התחיל לעבוד אצל חייט, ולמד את מלאכת התפירה, העבודה הייתה מבוקר עד ערב. אחרי שהגיע לדרגת עוזר החייט, פתח מתפרה והפך לעצמאי, היו לו לקוחות רבים שתפר להם, בתבונתו ידע לספק לכולם את רצונם.  המתפרה הפכה למרכז חברתי, היה בה רדיו, וויכוחים פוליטיים.
כשרצה להצטרף למשפחת אמו באמריקה, פרצה מלחמת העולם השניה, ששינתה את חייו.
יעקוב חשב למצוא מפלט ברוסיה הסובייטית, אך עד מהרה הוכנס לבתי סוהר ומחנות הכפייה של סטלין. כל בני המשפחה האחרים ניספו ע"י הנאצים, יימח-שמם.
מכונת התפירה והמקצוענות בתפירה הצילו אותו, עד שהצליח לעבור לעיר "סמרקנד" שבקזחסתן. כפליט. שם הכיר את רבקה פילדוס, גם היא פליטת מלחמה ונשא אותה לאישה
ב- 1946, הגיעו יעקוב ורבקה לארץ, באוניית מעפילים קטנה, שנתפסה ע"י הבריטים, יחד עם 1000 המעפילים שעליה, נכלאו במחנה עתלית. אחרי 5 שבועות במחנה המעצר בעתלית, השתחררו, והגיעו לקב' כנרת, בה חייתה משפחתה של רבקה, אביה ואחותה. בכנרת הקימו את ביתם ונולדו להם שלושה בנים. כאן עברו עליו כל שנותיו.
יעקוב נכנס מיד לעבוד במתפרת החברים, עד מהרה הפך להיות החייט של הקיבוץ. כל צרכי הבגדים לעבודה, לחברים, לתפקידים, לנסיעות לחו"ל וכו' התמלאו ע"י יעקב לשביעות רצון כולם. ברבות השנים, ניהל את מתפרת הקונפקציה וסיפק עבודה לחברות ולמנחם החייט מטבריה.
 
יעקוב היה איש צנוע, חייך לכולם, עזר וניסה לספק משאלות ככל שיכול, היה לו חוש הומור וחכמת חיים שסייעו לו בכל תהפוכות חייו.
בן 95 היה במותו, השאיר אחריו את רבקה אשתו, את בניו - דובי, יחזקאל, ובני, את בנות זוגם ו- 10 נכדים.     



יעקב טוביאס - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים