קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות







שמירה על בטיחות הילדים בחודשי הקיץ


שמירה על בטיחות הילדים בחודשי הקיץ

(מתוך: אתר הלול)

הילדים בחופשה, נהנים, משחקים ו...עלולים גם להפגע. ארגון רופאי הילדים האמריקאי (AAP) מציג עקרונות בטיחות בסיסיים וטיפים להורים לילדים לקראת חופשת הקיץ. קיץ בטוח לכולנו!

בעריכת: אמא אווזה

המידע מובא מתוך אתר האינטרנט של ה-AAP , ברשות הארגון, ואנו מודים לו על כך.


 

שהות בשמש 

תינוקות בני פחות מ-6 חודשים

יש להמנע מחשיפה לשמש, ולהלביש את התינוקות בבגדים קלים אך ארוכים - חולצות עם שרוול ארוך, מכנסיים ארוכים וכובעים בעלי שוליים רחבים, מומלצים למניעת כוויות ופגיעה בעור.
עם זאת, כאשר אין בנמצא צל או שאין אפשרות ללבוש בגדים ארוכים, ניתן למרוח את עור התינוקות בכמות מינמלית של קרם הגנה - רצוי לעשות זאת על איזורים קטנים של הגוף בלבד, כדוגמת פני התינוק וגב היד.

 

ילדים צעירים

יש למרוח את הילדים בקרם הגנה 30 דקות לפני החשיפה לשמש או היציאה מהבית, גם בימים מעוננים. רצוי לעשות שימוש בקרם הגנה בעל מקדם 15 SPF לפחות.

 

ילדים גדולים יותר

קו ההגנה הראשון והטוב ביותר כנגד קרינת השמש הוא כיסוי הגוף.
יש לחבוש כובע בעל שוליים רחבים או כובע מצחיה, כשהמצחיה מגינה על הפנים.
רצוי להרכיב משקפי שמש החוסמים 99-100% מהקרינה האולטרא-סגולה וללבוש בגדי כותנה ארוכים וקלים.
יש להעדיף שהות בצל ככל האפשר, ולהמנע מחשיפה לשמש בשעות שיא הקרינה - בין 10 בבוקר ל-4 אחה"צ.
קרם הגנה - בעל מקדם הגנה 15 SPF לפחות. יש להקפיד על מריחת כמות מספקת של קרם הגנה על האיזורים החשופים (כ-25 מ"ל לערך למתבגר) בכל יציאה לשמש, ולחזור ולמרוח את קרם ההגנה אחת לשעתיים, לאחר שחיה או לאחר הזעה רבה.

עמדת ה-AAP לגבי שיזוף

 

עומס חום ופעילות ילדים

יש להפחית בעומס הפעילות הגופנית, במיוחד כשמדובר בפעילות שאורכה 15 דקות או יותר, כאשר מזג האויר קשה או שהטמפרטורה עולה.

בתחילתה של תכנית אימונים מאמצת או במקום בו תנאי מזג האויר קשים, יש לקצר את משך הפעילות ולצמצם את העומס שהיא מטילה על הגוף. לאחר מכן, ובהדרגה, ניתן להגביר את המאמץ במשך תקופה של 10-14 יום, בכדי להסתגל לשינוי בתנאי מזג האויר.

בטרם יחל הילד בפעילות גופנית ארוכה, יש להקפיד כי ישתה הרבה. במהלך הפעילות יש להקפיד על הפסקות שתיה עיתיות. ככלל אצבע, כאשר הילד שוקל כ-40 ק"ג, עליו לשתות כ-350 מ"ל מדי עשרים דקות. מתבגרים נדרשים לשתות כחצי ליטר בכל עשרים דקות של פעילות גופנית, גם אם הילד אינו מתלונן על צמא או מרגיש בו.

יש ללבוש בגדים בצבעים בהירים, העשויים מאריג קל ולהסתפק בשכבה אחת של חומר הסופג זיעה, בכדי להגביר את קירור הגוף. מדי פעם יש להחליף בגדים הספוגים בזיעה בבגדים יבשים.

עמדת ה-AAP לגבי פעילות גופנית בקיץ


 

בטיחות בבריכה

לעולם אין להשאיר ילדים לבדם בבריכה או בקרבתה, ולו לזמן קצר.
יש להמנע משימוש בעזרי ציפה כדוגמת מצופים או גלגלי ים - הם אינם תחליף לחליפות הצלה, ועשויים לפתח אצל הילדים תחושת בטחון מדומה.
כאשר פעוטות או ילדים צעירים מצויים בבריכה או בסמוך למקווה מים, יש להקפיד תמיד כי ישהה איתם מבוגר "במרחק הושטת יד", כדי לשמור על בטיחותם.

עד ליום הולדתם הרביעי, ילדים אינם מפותחים דיים ללימוד שחיה אפקטיבית. חוגי שחיה לפעוטות עד גיל 4 אינם מספיקים כדי למנוע את סכנת הטביעה בבריכה.

בבריכות פרטיות יש להתקין גדר בגובה 1.20 מ' מכל צידיה. אסור שבגדר יהיו חורים או פתחים שיאפשרו לילד קטן לחדור בעדם, מתחתם או מעליהם. יש לקבוע שער בגדר אשר יפתח רק מתוך הבריכה החוצה, ולהתקין בו בריח שלא יוכל להפתח על ידי ילדים.

בסמוך לבריכה יש להשאיר ציוד עזרה ראשונה וטלפון אלחוטי למקרי חירום.


 

עקיצות חרקים

אין לעשות שימוש בסבונים ריחניים או חומרי ריח אחרים (בשמים, ספריי לשיער) על עורם של ילדים.

המנעו משהות באיזורים מוכי חרקים – מאגרי מים עומדים, מקומות בהם מצוי אוכל לא מכוסה וגנים פורחים.
המנעו מהלבשת ילדיכם בבגדים בדוגמת פרחים או הדפסים בצבעים עזים, העשויים למשוך חרקים.

במקרה של עקיצה - בכדי להסיר עוקץ הבולט על פני העור, גרדו אותו בעדינות במאוזן בעזרת כרטיס אשראי דק או באמצעות הציפורניים.

חומרים דוחי חרקים המכילים את מרכיב הDEET הם האפקטיביים ביותר (DEET = N-diethyl-m-toluamide). ריכוז ה-DEET בחומרים דוחי חרקים עשוי לנוע בין 10 ל-30 אחוזים ומעלה.
ריכוז של 30% הוא הריכוז המקסימלי המותר לשימוש על עורם של ילדים. אין לעשות שימוש בחומרים דוחי חרקים המכילים DEET על עורם של תינוקות בגילאי חודשיים או פחות.
ריכוז ה-DEET משתנה באופן משמעותי בין המוצרים השונים, ולכן יש לעיין בתוית או עלון השימוש של כל מוצר לפני רכישתו.
למידע נוסף אודות DEET ראו באתר הארגון האמריקאי לרפואת ילדים


 

בטיחות בגני שעשועים

כדאי להעדיף גני שעשועים או איזורי משחק בהם מותקן משטח בולם זעזועים מתחת למתקני המשחקים וסביבם. על משטח זה להיות לפחות בגובה 22 ס"מ למתקני משחקים שגובהם עולה על 2 מ'. במידה והמשטח עשוי מחול או חצץ, יש להקפיד שיהיה בגובה של 22 ס"מ לפחות למתקנים שגובהם עולה על 1.5 מ'.

יש להקפיד על תחזוקה שוטפת והולמת של מתקני המשחק: ברגים ומחברים בולטים ומתלים בצורת S עלולים להיות מסוכנים לילדים. על נדנדות להיות עשויות מחומרים רכים כדוגמת גומי, פלסטיק או בד חזק (קנווס).

יש לוודא כי אין ביכולתם של הילדים להגיע לחלקים נעים במתקני המשחקים העלולים לצבוט או לגרום ללכידת איברי גוף שונים במתקן.

לעולם אל תחברו ואל תרשו לילדים לחבר חבלים, חגורות, רצועות או אביזרים דומים למתקני המשחקים – הדבר עלול להביא לחנק של הילדים תוך כדי משחק.

כדי למנוע מילדיכם להכוות, וודאו כי מגלשות עשויות מתכת אינן לוהטות בחום, בטרם תרשו להם לעלות עליהן.

המנעו מרכישת טרמפולינות ביתיות או ממתן הרשאה לילדים להשתמש בטרמפולינות כאלה.
השגיחו תמיד על ילדיכם בעת המשחק בגני השעשועים.

המלצות ה-AAP בנוגע לגני שעשועים


 

רכיבה בטוחה על אופניים

אל תלחצו על ילדכם לרכב על אופניים ללא גלגלי עזר עד שהוא או היא מוכנים לכך, בגיל 5 או 6 לערך. הביאו בחשבון את יכולותיו האישיות של הילד, הקואורדינציה שלו ורצונו ללמוד לרכב.

הקפידו תחילה ללמד את ילדכם להשתמש בבלם הרגל (פֶדל), בטרם יהיה בוגר ומנוסה יותר ויעבור להשתמש בבלם היד.

בצאתכם לרכוש אופניים לילד, הביאו אותו עמכם לחנות כך שיוכל לנסותם ולהתאימם לגבהו (היתרון שבהתאמת האופניים לילד כראוי עולה בהרבה על היתרונות בהפתעתו באופניים חדשים..).

רכשו אופניים המתאימים לגודלו הנוכחי של הילד ולא כאלה שיתאימו לילד לאורך זמן או שהילד "יתאים להם עם הזמן". אופניים גדולים מדי וכאלה שאינם מתאימים לגודלו של הילד, מסוכנים במיוחד.

בכל רכיבה על האופניים, על הילד לחבוש קסדה – ללא קשר למשך הרכיבה או לקרבתו של הילד לביתו. תאונות רבות קורות בחניות, בנסיעה על מדרכות או בשבילים שאינם עמוסים בתנועה.

ילדים לומדים רבות מתוך התבוננות בהוריהם – כאשר אתם רוכבים על אופניים, הקפידו גם אתם על חבישת קסדה.

בעת רכישת הקסדה, בדקו האם הקסדה עומדת בתנאי התקן הישראלי, האמריקאי או האירופאי.



הקסדה עשויה להגן על ילדך מפגיעת ראש חמורה. לכן, יש להיות עקביים ולהקפיד על חבישה תמידית של הקסדה. זכרו כי כך ניתן ליצור הרגל טוב לחיים.

יש לחבוש את הקסדה כך שתהיה ישרה על הראש, בלא הטיה לפנים או לאחור. על הסגר להיות הדוק בלא יכולת להזיז את הקסדה לכיוון כלשהוא.
במידת הצורך, ניתן לעשות שימוש ברפידות המקטינות את הקסדה למידה המתאימה לגודל הראש.

עמדת ה-AAP לגבי רכיבה על אופניים

 

החלקה בטוחה על סקייטבורד ורכבי צעצוע ממונעים

לעולם אל תרשה לילדך להחליק על סקייטבורד או לרכב על גבי צעצועים ממונעים ליד או בתוך נתיבי תנועה.
בכל החלקה או נסיעה כאמור על הילד להרכיב קסדה ואביזרי מגן.

עמדת ה-AAP בנושא רכיבה על סקייטבורד