קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






אבי ירדני


תאריך לידה: 27/08/1938 ל אב תרצ"ח
תאריך פטירה: 17/11/2005 ט"ו חשוון תשס"ו
בן צילה ונחמן
67.
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



אבי נולד להוריו צילה ונתקה מהכשרת השומר-הצעיר בלטביה, שהקימה את קיבוץ רמת-גן. ב– 1934 פורק הקיבוץ, ורב חבריו הצטרפו לקיבוץ כנרת. כשהיה בן – 10, כשמלחמת העצמאות הייתה בעיצומה, אבי עם כל ילדי כנרת המפונים היה בחיפה. כשאימו נפטרה כשטבעה בים—כנרת. למרות הטראומה הקשה, בגר אבי להיות נער ואדם פעיל בחברה ובכנרת.

בשנת – 1956, בהגיעו לגיל – 18, התקבל לחברות בקיבוץ, והתגייס עם כל בני גילו ל-צ.ה.ל. ושרת בצנחנים. בתום השרות חזר הביתה, עבד במשק, וכשהקימו את ענף המטעים (תפוחי-עץ ואגסים) על הר-כנרת, נכנס לעבוד במטע, ואף נהיה מנהלו.
בשנת 1963, נשא לאישה את חוה, שהייתה חברת הכשרה בכנרת. הם הקימו את ביתם כאן, ונולדו להם 4 ילדים, שלושה בנים ובת. גם אחרי שנפרדו, המשיכו לגדל את ילדיהם בכנרת, במסירות רבה.
בשנת 1967, יצא ללימודי כלכלה באוניברסיטת תל-אביב, כשחזר מהלימודים נכנס לעסוק בתחום הכלכלי-פיננסי, טרח בהקמת קופות גמל (פנסיה) לחברים, היה בועדות המשק השונות.
בשנת 1975, נבחר לכלכלן הראשי של כנרת. עקב כך, היה שליח בארץ ובחו"ל לגביית חובות ומימוש הסכמים, שנעשו בין כנרת ואנשי מסחר שונים. עם הקמת מפעל "חופית", היה מעורב בכל התחשיבים וההתנהלות הכספית של המפעל, ואף שימש דירקטור מטעם כנרת. היה שותף לשיקולים כלכליים בענפי החקלאות. הכין את סיכומי המשק השנתיים, ואת תוכניות המשק לפעילות השנתית.
בשנות המשבר בבורסה, הצליח לשמור על כספי הקיבוץ, וכנרת כמעט ולא ניזוקה בתקופת השבר ההיא.
שנים רבות היה מנהל של הנהלת-החשבונות, בכנרת עד שיצא לפנסיה. .
לאבי היו תחביבים, שעסק בהם במקביל לפעילות הכלכלית שלו. אהב טיולים, ואף רכש מיומנות של מדריך טיולים, בארץ ובעולם. טיולים רבים בהדרכתו, היו להנאתם של חברי כנרת. 
אחרי יציאתו לפנסיה, התמסר לפעילות פיננסית פרטית שצלחה, עד שאחרי כחמש שנים כשלה. כובד האחריות לחבריו, שהרגיש עם הכישלון, לא אפשרו לו להמשיך בחייו. נפרד מכל היקר לו בחיים, והחיש את מותו.
 
אבי היה ילד אמיץ ביתמותו, היה קצין בצנחנים, עובד אדמה. איש מחשבה ועקרונות, פעיל חברתי. ידען ופותר חידות ותשבצים. אוהב את הארץ, מדריך טיולים מצליח, תרם לבריות, ועזר לעולים חדשים, עזר לנזקקים. היה איש ספר, בעל ידע רחב בהיסטוריה של ארץ-ישראל ושל העולם בכללו.
היה איש משפחה. מסור, סעד את אביו עד פטירתו בגיל 94, בשנת 2002, שחי בכנרת כל חייו עם אבי ומשפחתו. היה אבא מסור, דואג ומפנק..
השאיר אחריו את חוה אם ילדיו, את הבנים - נחשון, שאול דן ובנות זוגם, את בתו טל. ושני נכדים. 

קרובי משפחה:
  •  צילה ירדני



  • אבי ירדני - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים