קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






אליהו הרחול (סבאק'ה)


תאריך לידה: 07/05/1930 ט אייר תר"צ
תאריך פטירה: 12/05/2008 ז אייר תשס"ח
בן מנוחה ושמואל
78.
מקום לידה: ישראל
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



אליהו נולד בקב' כנרת, היה אחד מהילדים הראשונים שנולדו על הגבעה. היה הבכור להוריו ולשני אחיו אבנר ומיכה.

אביו שמואל היה מראשי קבוצת וילנה, שהקימה את קיבוץ כנרת. שנים רבות היה מהמובלים ונושאים בעול הציבורי של הקיבוץ.
אליהו עבר עם כל בני גילו את מסלול בתי הילדים ובית-הספר בדגניה. בשנים ההן לא הייתה לינה משותפת, והחינוך היה די חופשי. אליהו היה ילד שקט וחולמני, גם כשגדל הצטיין בשלווה, הומור דק ובחיוך מפייס. על-כך קיבל את הכינוי "סבאק'ה".
בגיל 17 עזב עם חבריו את העבודה במשק, והצטרף למלחמת העצמאות, בתחילה היה בקרבות בטבריה, משם עבר לקיבוץ "גשר" שהותקף ע"י הירדנים. בהיותו בעמדה, התפוצץ פגז בתוכה, ורק אחרי 3 ימים הצליחו להעבירו לביה"ח הסקוטי בטבריה.
עוד טרם החלמתו המלאה, חזר הביתה ונרתם לעבודה במשק.
בעקבות אירוע חברתי, מחליטים שלושה בני כנרת להתגייס לצ.ה.ל. בלי אישור הקיבוץ. אליהו שעדיין לא החלים מפציעתו, הנו אחד מהם, הוא מילא תיק בתחבושות וציוד הכרחי, והגיע עם חבריו לג'וערה, לפלוגתו של מוסא והשודדים בחטיבת-גולני.  השתתף בקרב ובכיבוש אילת. עם אותו גדוד השתתף במבצעים שונים. עם חבריו עשה את המילואים, השתתף במלחמות – "קדש", "ששת-הימים", ומלחמת "יום הכיפורים".
בכנרת, עבד שנים רבות בגן-הירק ובמשתלת הירקות. אחר-כך הפך להיות "החצרן", תפקיד החולש על הבהמות, על כל העגלות והשירות למשק, אספקת מזון לפרות, לסוסים, לאנשים, הבאתם ואכסונם כראוי.
בשנות ה-50 מצטרף אליהו לענף התובלה, ושנים רבות הוא ריכז אותו.
היה שותף בבניית תעלת המוביל המלוח.
בהנהלתו, הוכשר השטח בהר-כנרת למופע יובל ה- 50 של כנרת.
אליהו מגלה מטמון של חיזריה בוואדי שבאתר מופע-היובל, וביוזמתו הוא משווק אותו לצרכי כנרת וקיבוצי הסביבה. ומכאן, עלה הרעיון להקמת מחצבה. אליהו ואחיו אבנר מקימים. את מחצבות פוריה בהר כנרת. בהן עסק במשך שנים, היה שותף בכיר ברכישת ציוד, בהקמת שלוחת הקבלנויות, מקים את מפעל הבטונים, ופעיל במחצבת ארב-אל-הייב.
בשנת 1993, נבחר אליהו להיות מרכז הקניות. הוא מארגן משרד-מחסן באחד הלולים הישנים, ומשם מספק לחברים ולענפי המשק את כל צרכיהם, ממסמרים, שרוכי נעלים, ציוד לגינה ולבית, והכל  עם רוחו הנינוחה, בהומור ובסבלנות עצומה לכולם.
יחד עם עבודותיו היה תמיד חבר פעיל בועדות השונות. היה חבר מזכירות, חבר בועדות כלכליות, בועדת חברים, בועדת התרבות, ועדת רכב, ומשנת 1997 – היה חבר בועדת הגמלאים-קשישים של כנרת.
בשנת 2001, סגרו את מחסן ריכוז הקניות, אליהו נכנס לעבוד במשרד ענף התובלה. שולט בניירת והופך את המקום למקום התכנסות לחברים לשתיית כוס קפה וחברותא. 
בסוף שנת 2003, נפטרה שרה אשתו. אליהו שהיה איש משפחה מסור ופעיל בביתו, המשיך לשמור על חיים מסודרים בביתו עם קשר ומעורבות למשפחות ילדיו. היה קשור לנכדיו מאוד.     בתקופה זו התדרדרה בריאותו, ואותו פצע מדמם ממלחמת השחרור, הגיע למצב שהצריך ניתוח קשה. מניתוח זה לא הצליח להתאושש.
השאיר אחריו את שני בניו – יפתח וגיל, את בנות זוגם, ו – 6 נכדים.

קרובי משפחה:
  •  אבנר הרחול (אח)
  •  מנוחה הרחול (אם)
  •  שמואל הרחול (אב)
  •  שרה הרחול (אישתו)



  • אליהו הרחול - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים

    יוסי כרמל 21/11/2012

    מקור השם סבק'ה הוא היה "איטי" וחבריו ללימודים החליטו שהוא קצת סבא